seo sefآموزش ها

استراتژی سئو محتوا

چگونه یک محتوا موثر ایجاد کنیم

در این پست، شما دقیقاً نحوه ایجاد و اجرای یک استراتژی سئو موثر را به صورت گام به گام یاد خواهید گرفت.

در واقع، این رویکرد به اشتراک گذاشته شده به من کمک کرد تا وب سایت خود را به ۳۶۲۷۳۲ بازدیدکننده ارگانیک در هر ماه افزایش دهم:

بنابراین اگر به دنبال کسب رتبه های بالاتر گوگل هستید ، این راهنما برای شما مناسب است.

backlinko organic traffic september 2021 768x389 1

استراتژی سئو چیست؟

استراتژی سئو برنامه ای برای ایجاد، بهینه سازی و ترویج محتوا برای بهبود دید آن در نتایج موتورهای جستجو و جذب ترافیک ارگانیک بیشتر به یک وب سایت است. این شامل تکنیک های مختلفی مانند تحقیق کلمات کلیدی ، بهینه سازی در صفحه ، سئو فنی و ساخت لینک است .

به عبارت دیگر: استراتژی سئو فرآیندی است که وقتی می خواهید ترافیک ارگانیک بیشتری به دست آورید، از آن پیروی می کنید.

مرحله اول: فهرستی از کلمات کلیدی ایجاد کنید

تحقیق کلمات کلیدی معمولاً اولین گام هر استراتژی قانونی سئو است.

ads1

و یکی از بهترین راه ها برای یافتن کلمات کلیدی که مشتریان هدف شما جستجو می کنند؟

پیشنهاد گوگل

شروع به تایپ یک کلمه کلیدی در قسمت جستجوی Google کنید و لیستی از پیشنهادات را پر می کند:

google search sugestions 640x612 1

اینها معمولاً کلمات کلیدی خوبی برای سئو می‌سازند، زیرا مستقیماً از Google آمده‌اند .

(به این معنی که شما می دانید که مردم در واقع به دنبال آنها هستند.)

به علاوه، کلمات کلیدی بلندتر (معروف به ” کلیدواژه های دم بلند “) نسبت به اصطلاحات “دم کوتاه” رقابتی کمتری دارند.

long tail keywords 768x694 1

بنابراین حتی اگر دنباله‌های بلند سطح حجم جستجوی نسبتاً کمی دارند، رتبه‌بندی آنها بسیار آسان‌تر است.

من توصیه می کنم تا زمانی که لیستی از حدود ۱۰ کلمه کلیدی داشته باشید، چند کلمه کلیدی مختلف را در گوگل تایپ کنید.

اگر می‌خواهید حجم جستجو و سطوح رقابت برای آن عبارات را بررسی کنید، می‌توانید از ابزار کلمه کلیدی مانند Semrush یا Ubersuggest استفاده کنید .

هنگامی که ۱۰ کلمه کلیدی را یادداشت کردید، برای مرحله شماره ۲ آماده هستید.

مرحله ۲: صفحه اول گوگل را تجزیه و تحلیل کنید

خوب، پس شما چند کلمه کلیدی پیدا کردید.

اکنون زمان آن رسیده است که ببینیم چه کسی قبلاً برای آن کلمات کلیدی رتبه بندی می کند.

برای انجام این کار، کافی است یکی از کلمات کلیدی را که پیدا کردید در گوگل تایپ کنید.

google search paleo desserts 768x373 1

اسکن ۱۰ نتیجه برتر:

و هر الگویی را که متوجه شدید یادداشت کنید.

به عنوان مثال، SERP ها برای “ابزار SEO” با لیستی از ابزارها بسته بندی شده است:

For example, the SERPs for “SEO Tools” is PACKED with lists of tools:

seo tols list posts in serp 768x1078 1

بنابراین اگر می‌خواهید آن موضوع را در سایت خود پوشش دهید، باید توجه داشته باشید که نتایج صفحه اول بیشتر از پست‌های لیست تشکیل شده است.

و احتمالاً می خواهید یک پست لیست در وبلاگ خود منتشر کنید.

مرحله سوم: رقبای خود را شناسایی کنید

ابزار مورد تجزیه و تحلیل رقبای سئو ،. ابزارها این فرآیند را بسیار آسان می کند و می تواند در زمان شما صرفه جویی کند.

این رقبا وب سایت هایی هستند که برای کلمات کلیدی مشابه رتبه بندی می کنند و مخاطبان مشابه شما را هدف قرار می دهند.

اگر سایت هایی با تعداد کلمات کلیدی رایج را مشاهده می کنید، می توانید آنها را رقیب خود بدانید.

در پایان این مرحله باید حداقل ۴-۵ رقیب اصلی ارگانیک را شناسایی کرده باشید

مرحله چهارم: چیزی متفاوت یا بهتر ایجاد کنید

اکنون زمان ایجاد محتوای فوق العاده با کیفیت است.

وقتی صحبت از محتوای سئو می شود ، دو گزینه دارید:

گزینه شماره ۱: شما می توانید چیزی متفاوت ایجاد کنید.

گزینه شماره ۲: می توانید چیز بهتری ایجاد کنید.

گاهی اوقات می خواهید چیزی بزرگتر و بهتر از آنچه در بیرون وجود دارد ایجاد کنید.

(معروف به تکنیک آسمان خراش .)

اما گاهی اوقات شما با محتوای کاملاً متفاوت بهتر هستید .

چرا؟

زیرا به برجسته شدن محتوای شما کمک می کند .

مثلا:

مدتی پیش نشستم تا یک محتوای بهینه شده در مورد آن بنویسم: «سئوی موبایل».

و متوجه شدم که صفحه اول گوگل مملو از پست‌های فهرست شده است، مانند: «راه‌های X برای بهینه‌سازی سایت شما از طریق موبایل».

اکنون:

می‌توانستم یک پست فهرست بزرگ‌تر ایجاد کنم: «۱۵۰ روش برای بهینه‌سازی سایت شما از طریق موبایل».

اما این هیچ معنایی نخواهد داشت.

در عوض، من چیزی کاملا متفاوت خلق کردم.

به طور خاص، من یک راهنمای نهایی برای بهینه‌سازی موبایل منتشر کردم .

و از آنجایی که محتوای من برجسته بود، تعداد زیادی به اشتراک گذاشته شد.

بنابراین، اگر بخواهید چیزی بسازید که به سادگی بهتر از آن چیزی باشد که قبلاً در صفحه اول گوگل رتبه بندی شده است، چه؟

در این مورد، شما می خواهید محتوایی را منتشر کنید که ۱۰ برابر بهتر از آن چیزی است که در آنجا وجود دارد.

مثلا:

مدتی قبل متوجه شدم که بیشتر مطالب مربوط به “ابزارهای سئو” فقط ۱۰ تا ۲۰ ابزار را فهرست کرده اند.

و من می دانستم که انتشار فهرستی از ۲۰ ابزار دیگر کارساز نخواهد بود.

بنابراین تصمیم گرفتم لیستی از ۴۱ ابزار سئو ایجاد کنم .

این پست اکنون در ۳ مورد برتر برای کلمه کلیدی “ابزارهای SEO” قرار دارد:

مرحله پنجم: یک قلاب اضافه کنید

اگر می خواهید رتبه بندی موتورهای جستجوی خود را در سال ۲۰۲۴ بهبود بخشید، باید بک لینک دریافت کنید .

(و تعداد زیادی از آنها.)

در واقع، طبق مطالعه‌ای که توسط Stone Temple Consulting در وبلاگ Moz منتشر شد، پیوندها هنوز هم به شدت با رتبه‌بندی صفحه اول گوگل مرتبط هستند .

این بدان معناست که آنها هنوز هم یک عامل کلیدی رتبه بندی گوگل هستند .

سوال این است: چگونه این کار را انجام می دهید؟

خوب، شما باید بفهمید که چرا مردم به محتوای خاصی در صنعت شما لینک می دهند.

(همچنین به عنوان “قلاب” شناخته می شود.)

سپس، آن «قلاب» را در محتوای خود بگنجانید.

بیایید به یک مثال واقعی نگاه کنیم:

چندی پیش متوجه شدم که وبلاگ نویسان بیشتری در مورد جستجوی صوتی می نویسند .

یه چیز دیگه هم متوجه شدم:

هنگامی که مردم درباره جستجوی صوتی نوشتند، به محتوایی پیوند دادند که آمار و داده‌ها را نشان می‌داد:

بنابراین تصمیم گرفتم یک مطالعه جستجوی صوتی انجام دهم که پر از آمار بود: و نتیجه عالی بود

مرحله ششم: بهینه سازی برای سئوی درون صفحه

این مرحله در مورد بهینه سازی کلمات کلیدی محتوای شما برای سئو است .

سئوی درون صفحه خیلی بیشتر از آن چیزی است که بتوانم در یک پست به آن بپردازم.

پیوند داخلی

بله، پیوند داخلی هنوز کار می کند.

اما شما باید آن را درست انجام دهید.

به طور خاص، شما می خواهید از صفحات وب با اعتبار بالا به صفحاتی که به اعتبار بیشتری نیاز دارند پیوند دهید .

URL های کوتاه و غنی از کلمات کلیدی

جزیه و تحلیل ما از ۱۱.۸ میلیون نتیجه جستجوی گوگل چیزی را پیدا کرد که بسیاری از مردم را شگفت زده کرد:

وقتی صحبت از بهینه سازی موتورهای جستجو می شود، URL های کوتاه عموما بهتر از URL های طولانی هستند.

به همین دلیل است که من URL های خود را یا فقط کلمه کلیدی خود می کنم…

… یا کلمه کلیدی هدف من به اضافه یک کلمه دیگر:

در هر صورت کار می کند.

سئوی معنایی

در نهایت، من محتوای خود را برای سئوی معنایی بهینه می کنم .

به عبارت دیگر:

من کلماتی را پیدا می کنم که با کلمه کلیدی هدف من مرتبط هستند.

سپس، من از آن اصطلاحات در محتوای خود استفاده می کنم.

برای انجام این کار خودتان، کلمه کلیدی مورد نظر خود را در Google Images تایپ کنید.

enter keyword into google images 768x274 1

و گوگل کلمات و عباراتی را به شما می دهد که آنها فکر می کنند مرتبط با آن موضوع هستند:

سپس، همان کلمه کلیدی را در یک جستجوی معمولی گوگل تایپ کنید. و به قسمت «جستجوهای مربوط به…» بروید.

seo audit searches related to 768x315 1

در نهایت، هر یک از اصطلاحاتی را که پیدا کردید در محتوای خود بپاشید:

مرحله ۷: بهینه سازی برای هدف جستجو

باید خودتون و جای بازدید کننده قرار بدید و ببینید که قصدش برای جستجوی این کلمه کلیدی چی هست و دقیقا همون اطلاعات رو در اختیارش قرار بدید نه بیشتر و نه کمتر برای مثال شما کلمه کلیدی انتخابی تون وردپرس هست و تعرفی از اون رو میخاید ارایه بدید باید خودتون رو جای کسی که میخواد وردپرس رو بشناسه قرار بدید و اطلاعات که ضروری هست رو به اون بدید و توی این تعریف از وردپرس اطلاعات تخصصی در مورد ورژن پی اچ پی مورد استفاده توی هسته وردپرس نسخه ۴ و ۵ برای وردپرس ضروری نیست امکاناتی که برای وردپرس به صورت کلی تعریف شده اینجا ضروری هست . و کارایی که این سی ام اس داره

و این بهینه‌سازی هدف جستجو به پست کمک میکنه که اگر واقعا درست انجام بشه صفحه اول رو صاحب بشید .

مرحله هشتم: روی طراحی محتوا تمرکز کنید

طراحی ممکن است کم ارزش ترین بخش بازاریابی محتوا باشد. شما می توانید بهترین محتوایی را که تا به حال نوشته شده است داشته باشید.

اما باید این طور هم به نظر برسد استفاده از فونت مناسب تصاویر زیبا و گویای مطلب شما

bad website 768x501 1

این پست رو ببیند واقعا کششی نداره و توی خیلی از مواقع باعث میشه اصلا اون و من نخونم پس باید به ظواهر هم دقت کرد

برای زیبایی کار هم نیاز به هزینه زمانی و مالی زیادی نیست شما میتونید از اسکرین شات ها و نمودارهای گرافیکی و یه تصویر شاخص که جنبه معرفی کلی از پست رو داره اما زیبا ست استفاده کنید .

به عنوان یک امتیاز، مردم گاهی از نمودار شما در یک پست وبلاگ استفاده می کنند و به شما پیوند می دهند:

و اسکرین شات ها تنها زمانی معنا پیدا می کنند که چیزی فنی را توصیف کنید. و مراحل توضیح کار رو راحت تر کنند

مثلا توی آموزش استفاده از افزونه رنک مث سیو میتونید کارایی اسکرین شات ها رو ببینید .

آموزش نحوه استفاده و بررسی Rank Math seo wordpress

گرافیک و تجسم

گرافیک ها و تجسم ها به نوعی مانند نمودار هستند.

اما به جای تجسم داده ها، مفاهیم را تجسم می کنند.

به عنوان مثال، در این پست توضیح می دهم که چگونه هر ۴ نسخه سایت شما باید به یک URL تغییر مسیر دهند:

visualization redirect example 768x554 1

این مفهوم علم موشکی نیست.

اما تصور این ایده در ذهنتان سخت است.

بنابراین طراح ما یک تصویر ساده ساخته است که درک این مفهوم را آسان می کند.

redirect visualization 768x233 1

مرحله نهم: پیوندهایی به صفحه خود بسازید

کلمه کلیدی مورد نظرتون رو سرچ کنید اولین ها رو رسد کنید ببینید بک لینک های موثر اون ها از کجاست سعی کنید چندتایی رو بدست بیارید .

مرحله ۱۰: محتوای خود را بهبود بخشیده و به روز کنید

حتما اگر لازم شد باید پست های خود را بروز رسانی کنید برای مثال بالا که از اسکرین شات ها برای آموزش رنک مث استفاده کرده بودم الان این افزونه امکاناتی بهش اضافه شده مثل هوش مصنوعی و من باید این پست رو بروزرسانی کنید و به اون اطلاعاتی راجع به امکانات جدیدش رو ارایه بدم

وگرنه به طور قطع رتبه ای که داره رو از دست خواهد داد .

امیر تاجدینی

متاسفانه وقت پشتیبانی ندارم اما افزونه ها و قالب ها کاملا چک میشن و در صورت نداشتن مشکل در اختیار شما عزیزان قرار میگیرند با خیال راحت استفاده کنید . طراحی سایت هم در صورتی که واقعا بدونید چی میخواید و زیاد وقت مو نگیره پذیرفته میشه 09369183724 تاجدینی ارداتمند شما More »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا